CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, November 19, 2010

Kenyataan Hidup

Ok ini kenyataan, semua orang pun ada banyak benda yang dia mahukan
nak ni la, tu lah, kereta besar, rumah besar, bf yang kacak+kaya+tegap+putih+rambut bergaya+dll yang bergaya, tapi kita perlu ke semua tu, mungkin perlu, mungkin tidak..

semalam tengok cerita kartun princess frog, ternyata memberi pengajaran bagi hidup kita, ok, cerita ni dah basi, tapi saya tetap nak ceritakan semula.. hehe.. 

kisah seorang budak perempuan yang miskin, tapi ada family yang penyayang dan bapa yang bercita-cita tinggi, setiap hari ayah dia bekerja kuat untuk kumpul duit, sebab ayah dia bercita-cita nak buka restoran untuk fmily dia, tapi malangnya ayah dia mati sebelum cita-cita dia tercapai, then budak perempuan ni yang sambung untuk capai cita-cita family dia, setiap hari dia buat 2 kerja untuk kumpul duit.. dan cerita dia terlalu panjang sebenarnya, tengok sendiri lah ye.. mesti korang rasa hampeh kan.. haha.. biar kan korang rasa..


saya nak tekan kan pengajaran kat sini sebenarnya, budak perempuan terlalu mahukan restoran tu, tapi dia aterlupa dia dah ada semua yang dia perlu, macam ayah dia, ayah dia tak dapat capai cita-cita nak beli restoran, tapi ayah dia ada kasih sayang, kasih sayang yang dia kongsi kan untuk semua orang... so, saya dapat pengajarang, kita boleh kejar apa kita nak, tapi jangan lupa bersyukur dengan apa yang kita ada, dan cari apa yang kita perlu dahulu.. nice.. i love it..


No comments: